Baka István animációs, báb, drámajáték és versművészeti tábor Szálkán, 2014.
A tábor utolsó, ötödik napja, július 2.

Ma még – szokásunkhoz híven – autóbuszos kirándulást teszünk Tolna megye egyik településére (a páratlan években Tolna megyében, a páros években Szegeden és környékén kirándulunk), ahol irodalmi, művészeti értékeket őriznek. Bejártuk a megye kultúrájának és híres szülötteinek, lakóinak nevezetes élettereit Decstől Bonyhádig, Simontornyától Rácegrespusztáig, Sárszentlőrinctől Szekszárdig.

2010-ben
voltunk már városnéző túrán Szekszárdon,
ahol bementünk a Babits Mihály Emlékházba, és megismerkedtünk Dienes Valéria és Baka István munkásságával is.
Kirándultunk Ozora várába,

(Felső)Rácegrespusztára – Illyés Gyula és Lázár Ervin régi iskolájába,
Sárszentlőrincre Petőfi nyomában,
Decsre, a Babamúzeumba,
Bonyhádra, a Völgységi Múzeumba
Vörösmarty nyomában.

2012-ben
Szekszárdon ismét megnéztük a Babits Mihály Emlékházat, benne a Dienes Valéria- és Baka István Emlékszobákat.
Vendégeskedtünk a Mészöly Miklós Emlékházban,

a Petrits Mézeskalács Múzeumban,
a Wosinsky Mór Múzeumban.
Elutaztunk Grábócra, a Szerb ortodox kolostorba és templomba,
Szálkán meglátogattuk a Tövisháti fivérek szobrász és restaurátor műhelyét és ifj. Tövisháti András népi hangszerkészítő gyűjteményét.
Voltunk még a Simontornyai várban,

majd hazafelé bekukkantottuk ismét (Felső)Rácegrespusztára – Illyés Gyula és Lázár Ervin régi iskolájába.

Ezen a héten megnéztük már Szekszárdon a Vármegyeháza kiállítótermeit, ahol Lovas Csilla irodalmi főmuzeológus vezetett végig bennünket a Liszt Ferenc emlékszalon és A régi vármegye világa c. kiállításokon.
A kisebbek kedvéért ismét elmentünk a Babits Mihály Emlékházba, ahol sok időt töltöttünk a Dienes Valéria- és a Baka István Emlékszobákban is, ugyancsak Lovas Csilla tanításait hallgatva.
Szálkán meglátogattuk a Szálkai Művésztelepet az alapító Decsi-Kiss János kalauzolásával, akinek textilképeivel is megismerkedtünk a helyszínen.

Választásunk a mai nap kiemelten SÁRSZENTLŐRINCRE, a település két múzeumára esett.

Sárszentlőrincen két kedves írónk, költőnk is megfordult. 1831. szeptember 28-án édesanyja beíratta az akkor 9 éves PETŐFI SÁNDORT az ottani középiskolába, amelynek Magyarország távoli vidékein is jó híre volt. A költő két tanévet végzett Sárszentlőrincen. A település jegyzője, Hittig Lajos házában volt kosztosdiák. Az épületet Petőfi születésének 150. évfordulójára hozta rendbe a település lakossága (illetékes szervek támogatásával), és múzeumot rendezett be falai között.
(Forrás: Csepregi Béla: Petőfi Sárszentlőrincen)

11.00 órára különbuszunkkal megérkeztünk a Petőfi Sándor Emlékház elé, majd megnéztük az épületet kívül-belül.

LÁZÁR ERVIN időben hozzánk közelebb áll, sokan találkozhattunk személyesen is vele. Emlékházának internetes ismertetőjében ezt olvashatjuk:

„Hol lehetne hitelesebb képet kapni a meseíró életének egy komoly szeletéről , ha nem azon a vidéken, ahol Lázár Ervin a gyermekkorát töltötte, részben itt járt iskolába, meseszimbólumai is itt gyökereznek. Egy nagyobb sétával eljuthatunk a meséiben annyiszor emlegetett” Nagyszederfához” is, közben megcsodálva a Tolnai dombság lágyan ölelő lankáit.

Az állandó kiállítás Sárszentlőrinc központjában, a Petőfi-emlékház melletti kézműves-házban kapott helyet.(Sárszentlőrinc Petőfi u.10) A látogatók három helyiséget járhatnak be. Az egyikben egy fogadóteret alakítottak ki, ahol a családot, illetve Lázár Ervin életét mutatják be családi fotókon. A látogatók meghallgathatják meséit, amelynek egy részét ő maga mondja.
A kutatószobában  Lázár Ervin íróasztala és polca teremt különleges enteriőrt és  segít belehelyezkedni sajátos írói világába A falakat pályatársai irodalmi és képzőművészeti alkotásai díszítik, többek között Ágh István, Szakonyi Károly, Csukás István, Szunyoghy András, Tettamanti Béla, Gyulai Líviusz, Kaján Tibor, Sajdik Ferenc művei láthatók.

A meseszobában nyomozós játék, bábszínház, meserulett és mesefotel várja a gyerekeket, mesekedvelőket.”

Délután rendben hazautaztunk. Viszont látásra 2015-ben Szegeden!